Τετάρτη, 5 Δεκεμβρίου 2007

το πρόσχημα της "ελεύθερης κυκλοφορίας ιδεών"


Με τιτλο "σχολιάζοντας με συνδέσμους: κομμάτια της επικαιρότητας" ανεβασα στο http://metablogging.gr/archives/1220 τον προβληματισμο μου περι του αν επιτρέπεται να ενισχύεται (με το πρόσχημα της "ελεύθερης κυκλοφορίας ιδεών") η ιδεολογική κάλυψη του ρατσισμού και αν ο ρατσισμός εξειδικεύεται σε ορισμένο πεδίο.

Βεβαίως στο βιβλίο του ο Κ. Πλευρης δεν αναφέρει κάτι τι για πακιστανούς ή/και για λαθρομετανάστες γενικά. Οπως μαθαινω ομως, ενα επιχειρημα που χρησιμοποιηθηκε υπερ του βιβλιου του Κ. Πλευρη (και διορθωστε με αν κανω λαθος) ειναι οτι και το βιβλιο του Μαρκησιου Ντε Σαντ κυκλοφορει ελευθερα.

Αντιτεινω λοιπον, οτι το βιβλιο του Ντε Σαντ ειναι μια μυθιστορια, ενα λογοτεχνικο εργο δηλαδη, οπως ενα σωρο βιβλια κυκλοφορουν ανα τους αιωνες, πανω στο οποιο βασιστηκαν πολλες μελετες ψυχιατρων, ψυχολογων και αλλων ειδικων περι το ανθρωπινο πνευμα, καθως αλλωστε βασιστηκαν και στα εργα των αρχαιων ελληνων τραγικων, στη παγκοσμια μυθολογια, και αλλου.

Το βιβλιο του Κ. Πλευρη, αντιθετως, εμφανιζεται (και διαφημιζεται) ως προιον ιστορικης μελετης, ως επιστημονικο συγγραμμα, και εδω βρισκεται η διαφορα: Ενα επιστημονικο συγγραμμα εχει ιδιαιτερη βαρυτητα, ο αναγνωστης δινει πολυ περισσοτερη σημασια στις ιδεες που διαβαζει σε ενα επιστημονικο εργο παρα σε ενα μυθιστορημα. Ο αναγνωστης μπορει μεν, δυνητικα, να ενστερνιστει η να απορριψει τις ιδεες, η σοβαροτητα ομως ενος εργου, (δεδομενη, οταν αυτο το εργο παρουσιαζεται ως επιστημονικο) τεινει να ωθησει τον ανθρωπο/αναγνωστη να υπερβει τις αντιστασεις του και να δοκιμασει την εφαρμογη των περιεχομενων ιδεων, ακομη δε και να ενταξει τις ιδεες αυτες στην καθημερινοτητα του, καθως επισης να δωσει λανθασμενες "εξηγησεις" σε καθημερινα πραγματα που συμβαινουν, με τη δημιουργια φανταστικων/παρανοικων σεναριων -π.χ. διαφορες θεωριες συνωμοσιας, οπως αυτη που περιλαμβανεται στο βιβλιο του Κ. Πλευρη.

_______________
Σχετικοι συνδεσμοι:
Η πρώτη μέρα της δίκης για το βιβλίο του Κ. Πλεύρη «Οι Εβραίοι».
ΡΑΤΣΙΣΤΙΚΗ ΕΠΙΘΕΣΗ σε 5 Πακιστανούς μέσα στο ίδιο τους το σπίτι στο Αιγάλεω.
16 επιθέσεις πέρυσι, 35 φέτος αναφέρει το ΠΑΡΑΤΗΡΗΤΗΡΙΟ ΚΑΤΑ ΤΟΥ ΡΑΤΣΙΣΜΟΥ ΚΑΙ ΤΗΣ ΞΕΝΟΦΟΒΙΑΣ.
Διάβημα για τα βασανιστήρια λαθρομεταναστών έκανε ο Συνήγορος Του Πολίτη.

-->> αν δεν ανοιγουν οι συνδεσμοι, διαλεξτε: -->>
http://www.enet.gr/online/online_text/c=112,id=72137656
http://www.enet.gr/online/online_hprint?q=%EC%E5%F4%E1%ED%E1%F3%F4%E5%F2&a=&id=96219112
http://www.enet.gr/online/online_hprint?q=%EC%E5%F4%E1%ED%E1%F3%F4%E5%F2&a=&id=21727288
http://www.enet.gr/online/online_hprint?q=%EC%E5%F4%E1%ED%E1%F3%F4%E5%F2&a=&id=58576056

5 σχόλια:

Pike είπε...

Μεγάλο το θέμα που βάζεις (ως συνήθως).
Μάλλον τείνω να δεχτώ την κοινοτοπία: η δημοκρατία διαφέρει από τον φασισμό στο ότι επιτρέπει να ακούγονται οι "απόψεις" του κάθε επίδοξου χιτλερίσκου, έχοντας πλήρη επίγνωση ότι αν ποτέ αυτός και οι ομοιδεάτες του έπαιρναν την εξουσία, θα μας έκαναν σαπούνια.

Εχεις απόλυτο δίκιο στο σχολιασμό των περί Μαρκησίου και Πλεύρη (αυτό που λέμε "ΚΑΜΜΙΑ ΣΧΕΣΗ").

Το θέμα είναι, πώς μπορούν να δημιουργηθούν οι συνθήκες ώστε να αφήνεται μεν ο καθένας ελεύθερος να λέει την π@π@ρ@ του, αλλά να μπορεί ο κόσμος να ΚΡΙΝΕΙ και να τοποθετεί τέτοιου είδους "απόψεις" στο βόθρο που είναι ο φυσικός τους χώρος. Αρα, μιλάμε για την πάλη σε ιδεολογικό επίπεδο και εκεί, αγαπητή μου rodia, φαίνεται, ότι τα πράγματα είναι πολύ δύσκολα...όμως, από΄την άλλη, έχουμε συνηθίσει στα δύσκολα :-)

Rodia είπε...

Τελικα, νομιζω οτι το ζουμι ειναι στον αν τα κειμενα του Πλευρη αποτελουν "εκφραση αποψης" ή ειναι προσκλητηρια για παρανομες πραξεις εναντιον της Πολιτειας, δεδομενου οτι αποτελουν κινητρο (ορισμενων ομαδων εθνικιστικων αποχρωσεων) σε πραξεις βιας εναντιον συγκεκριμενης θρησκευτικης ομαδας συνανθρωπων μας -των εβραιων.

Αν υπαρξουν πραξεις που υποκινηθηκαν απο το "λογο" του Κ. Πλευρη, θα δικαστει τοτε ως ηθικος αυτουργος; Πολυ αμφιβαλλω...

Τα δικαστηρια, βεβαια, ειναι πλεον αρμοδια να δικαζουν πραξεις βιας. Την προληψη ομως για τις πραξεις αυτες, ποιος τις αναλαμβανει αν οχι η Δικαιοσυνη; Υπαρχει καποιο "κενο" στο πολιτευμα μας;

zalmoxis είπε...

Και ο Καματερός, επιστήμονας δήλωνε και έτσι τον πλάσαραν τα Νέα και για το λόγο αυτό έτρεχαν κατά χιλιάδες ο κόσμος να ποδοπατείται και να μαλλιοτραβιέται στους ουρές για να αγοράσει νερό βρύσης ανακατεμένο με χώμα! Μέχρι που κυνηγήθηκε νομικά ως κοινός απατεώνας και τα "Νέα συνέχισαν να θεωρούνται μία έγκυρη εφημερίδα"!
Άρα, στην προκειμένη περίπτωση δε φταίει μόνο ο Πλεύρης, αλλά όσοι τον αποδέχονται ως επιστήμονα! Σε αυτούς πρέπει το γιαούρτωμα! Και δευτερευόντως στον Έλληνα που αναμασά τα περί επιστημονικών θεωριών. Άντε να τους πεις στους χαχόλους - "και πού είναι η βιβλιογραφία, τα ονόματα, οι ιδιότητες, οι εκδόσεις, οι πηγές επί των οποίων βασίζεται το... επιστημονικό πόνημα του κυρίου Πλεύρη"; Αλλά θα μου πεις έχει πιάσει ποτέ στα χέρια του βιβλίο για να ξέρει τι είναι επιστημονικό σύγγραμμα;
Όσο για τον Σαντ και το Σαδισμό, τους βάζεις δύσκολα! Εδώ ο μέσος Έλληνας μιλάει με μια άνεση για Πλάτωνα, και την ίδια ώρα νομίζει πως πλατωνικός είναι... ο έρωτας χωρίς σεξ!
Ασ΄ τα να πάνε...

Rodia είπε...

Τα περι Ντε Σαντ ειναι επιχειρημα της... "πλευρικης" πλευρας!
Για την Υποθεση Καματερου, μη ξεχνουμε οτι αυτη ειναι που ανοιξε το δρομο για την "Ελευθεροτυπια", μια εφημεριδα που ξεκινησε με υψηλους στοχους τοτε που ειχε απαξιωθει η εφημεριδα της "δημοκρατικης παραταξης" -τρομαρα μας!- "τα Νεα" δλδ.
..αυτα για την ιστορια..

(για το ποσο φταιει ο Πλευρης, ασε, εχω μπερδευτει, να γραψω παλι πως "φταιμε ολοι" θα με παρει ο Μαυρος Γατος με τις λεμονοκουπες)

ΑΝΤΙΝΑΖΙΣΤΙΚΗ ΠΡΩΤΟΒΟΥΛΙΑ είπε...

ΚΑΛΕΣΜΑ ΤΗΣ ΑΝΤΙΝΑΖΙΣΤΙΚΗΣ ΠΡΩΤΟΒΟΥΛΙΑΣ

Δημοκράτες αντιφασίστες,

Αύριο το πρωί Πέμπτη 13/12 συνεχίζεται η δίκη του ναζιστή Πλεύρη και της παρέας του που είχε διακοπεί την περασμένη Τρίτη. Η βασική κατηγορία είναι η προτροπή σε ρατσιστική βία. Πραγματικά το βιβλίο του Πλεύρη είναι ο ορισμός αυτού του είδους της βίας αφού εκθειάζει το Γ΄ Ράιχ και προπαγανδίζει την ολοκληρωτική εξόντωση των Εβραίων.
Αύριο θα εξετασθούν οι μάρτυρες των ναζιστών. Υπενθυμίζουμε ότι από την αρχή αυτής της δίκης, που έγινε σε δύο φάσεις με δύο ξεχωριστές συνθέσεις, το δικαστήριο αποφάσισε να αποβάλει τους συνηγόρους της πολιτικής αγωγής. Το ουσιαστικό επιχείρημα γι αυτήν την αποβολή ήταν ότι το ρόλο της πολιτικής αγωγής θα τον έπαιζε ο εισαγγελέας. Αλλά ο μεν εισαγγελέας της πρώτης φάσης της δίκης, ο Λ. Λαζαράκος άφησε όλους τους δημοκράτες κατάπληκτους με τη δραστήρια φιλοναζιστική του στάση, η δε εισαγγελέας της δεύτερης φάσης καθώς και η μια εκ των τριών εφετών δικαστών έκαναν μια σειρά παρεμβάσεις κατά του Ταλμούδ που δεν αφορούσαν το κατηγορητήριο. Έτσι σε όλη τη μέχρι τώρα διαδικασία οι μάρτυρες κατηγορίας βρέθηκαν να είναι κατηγορούμενοι ενώπιον των φιλοχιτλερικών ή και χιτλερικών «ανακριτών», δηλαδή των κατηγορουμένων και των δικηγόρων τους και ταυτόχρονα να κατηγορούνται από μεγάλο μέρος της έδρας.
Μπορεί κανείς ύστερα από αυτό να ανησυχεί για το ποια θα είναι η μορφή που θα πάρει η τελική φάση της διαδικασίας αφού τώρα και οι μάρτυρες θα είναι φίλοι των ναζιστών.
Γι αυτό καλούμε αύριο τους δημοκράτες να έρθουν στο δικαστήριο για να μην ξαναδημιουργηθεί από τους παράγοντες της δίκης και από τα «ξυρισμένα κεφάλια» στο κοινό μια ατμόσφαιρα ανάλογη με εκείνη της 11 Σεπτέμβρη όπου δεν ήξερε κανείς αν βρίσκεται στην Αθήνα του 2007 ή στο Βερολίνο του 1933.
Πιστεύουμε γενικά ότι θα πρέπει να σπάσει με κάθε τρόπο η υγειονομική ζώνη που έχει σχηματιστεί γύρω από αυτή τη δίκη, ιδιαίτερα το σκανδαλώδες και συστηματικό πνίξιμό της από την τηλεόραση καθώς και η σιωπή των κοινοβουλευτικών κομμάτων γι’ αυτήν. Νομίζουμε ότι η μέθοδος αυτή χρησιμοποιήθηκε από το πολιτικό σύστημα για να προστατευτεί ο προστάτης του ναζισμού που λέγεται ΛΑΟΣ. Αλλά αυτή η τακτική θα αποτύχει τελικά. Παρακολουθήσαμε με μεγάλη χαρά και συγκίνηση πως η πολύ σημαντική αυτή δίκη, έγινε μεγάλο ζήτημα μέσα από τα μπλογκ και πως εκεί εξαιρετικά στον προβληματισμό τους κείμενα και συζητήσεις ανέτρεψαν το εφεύρημα της «ελευθερίας της έκφρασης για τους ρατσιστές».
Θυμίζουμε ότι η δίκη θα γίνει στο Εφετείο της Αθήνας που βρίσκεται πίσω από τον Άρειο Πάγο στην οδό Λουκάρεως και Λεωφόρο Αλεξάνδρας στο β΄ όροφο. Καλό είναι να είναι κανείς εκεί πριν τις 9πμ.

Metablogging.gr Comments Headline Animator